۱۳۸۹ مهر ۲۱, چهارشنبه

عجایب


من انتقام نمی گیرم . من هیچوقت انتقام نمی گیرم . من جواب می دهم . من فقط جواب می دهم و حتی اگر ندهم باز هم جواب داده ام.
من فقط جواب می دهم،جواب! بعضی وقت ها جواب هایی هستند که می بینیم و لب کج می کنیم که چه ربطی دارد به سوال ... اما جواب همیشه در نقطه ای که شاید هیچ وقت حواسمان به آن نرود با سوال منطبق است... حتی ممکن است که کسی دست  چپش را بالا ببرد و  باران بیاید. ما نمیدانیم!

۴ نظر:

فاطمه سیفان گفت...

اما جواب همیشه در نقطه ای که شاید هیچ وقت حواسمان به آن نرود بر سوال "مماس" می شود...
:)

النازکرمی گفت...

فرقش با منطبق کجاست ای فاطمه؟

فاطمه سیفان گفت...

ای الناز بانو(:پی)! این روزها حرف های مرا زیاد جدی نگیر. مغز ندارم انگار! ترکیده بنده ی خدا! ;)
ولی جدای از این شفاف سازی باید بگم «منطبق» من رو یاد ِ روی هم افتادن و یکی شدن انداخت. و به نظرم سوال و جواب این اتفاق براشون نمیفته. در مقابل «مماس شدن» که «نزدیک شدن» رو می رسونه به نظرم در موردِ حالتی که برای سوال و جواب پیش میاد منطقی تره. البته این نظرِ منه!
«پ.ن. می تونم تصور کنم که بگی «منطبق
و «تطابق» و این حرفها مد نظرت بوده و من می گم که می دونم دوست جان.بسیار هم عالی. فقط خواستم بگم مثلا اگر من می نوشتم از «مماس» استفاده می کردم. همین. این البته شاید به هندسه منیفلد داشتن ِ این ترم هم خیلی بی ربط نباشد! ;)
شاد باشی کلی

النازکرمی گفت...

اوهومممم! ممنون از شفاف سازی و دقت همیشگی ت فاطمه! ولی من دقیقا منظورم انطباق بود! همون چیزی که می گی اتفاق نمی افته! اما "عجایب " به نظر می رسه که هستند! ( هرچند من معمولا منظورمو نمی گم...) اما بینش تو درسته!

ناگفته نگذارم که این روز ها هندسه ی طبیعی را با عمق و ژرف بودن تجربه درک می کنم!!! و البته در روز ها و ماه ها و ترم ها و سال های آتی بیشتر هم خواهد شد!